Customer Matter

Klanttevredenheid en NPS zijn niet de heilige graal gebleken. De ongrijpbaarheid van de materie zorgt ervoor dat in veel bedrijven, ook na het juiste inzicht, de dingen blijven zoals ze zijn. Het blijkt nu eenmaal zo te zijn dat het veranderen van gedrag niet gebeurt op basis van een paar grafiekjes en conclusies.

Inmiddels hebben we bij Customer Physics diverse succesvolle en minder succesvolle pogingen tot het centraal stellen van de klant gezien. De sleutel tot succes (of het gebrek daaraan) is in elk van die gevallen gewone oude wijn. Niet eens in nieuwe zakken: Nee, (anders) managen!

In de gevallen waarin Customer Physics betrokken was bij de implementatie van de veranderingen in KPI´s, metingen en managementgedrag, waren ondernemingen vele malen succesvoller dan wanneer alleen de meting, de data-analyse en de conclusies werden gedeeld. De stap naar executie blijkt dan de missing link te zijn.

De oplossing hiervoor is het nieuwe product ‘Customer Matter’ waardoor deze cyclus wordt gesloten.

Wat is Customer Matter?
Customer Matter verschaft niet alleen inzicht in de NPS, klanttevredenheid en de beïnvloeders daarvan. Naast meting, analyse en conclusies worden deze gegevens ieder kwartaal op basis van uw eigen onderneming op structurele basis besproken in interactieve sessies. Op basis van deze sessies bent u zelf in staat om de benodigde veranderingen te managen.

U profiteert van de kennis en kunde op het gebied van Customer Experience en verandermanagement van Customer Physics en u wordt gelijktijdig in staat gesteld de verbeteringen zelf aan te sturen en structureel te maken.

Customer Matter verzorgt voor u:

  • Een solide klanttevredenheids/NPS onderzoek met infrastructuur;
  • De uitnodiging en herinnering aan deelnemende klanten;
  • De meting;
  • De data-analyse met conclusies en aanbevelingen;
  • Een strategische workshop per kwartaal op basis van de uitkomsten.